Sayfalar

6 Mart 2015 Cuma

Şehirde taze kahve var

Cherrybean Coffees 
Son günlerin gözde mekanları butik kahveciler. Karaköy ve Galata’nın popülerleşmesinde büyük etkisi olan butik kahveciler gün geçtikçe artıyor. Galata’da Camekan Sokak’taki Cherrybean Coffees ise en eski butik kahvecilerden biri. Kahve imalatı yapan ve kahve dükkanı olan Cherrybean’in sahibi Şehriban Çam,  her zevke ve damak tadına hitap eden kahvelerinin ve kafesinin hikayesini anlattı.

Kahve Tonları: Cherrybean Coffees'i nasıl açmaya karar verdiniz?

Şehriban Çam: 2008 yılının Kasım ayında Cherrybean’i açtık. O dönem butik kahveci yani kendi kahvesini kavuran bir kahveci yoktu. Yalnız internetten satış vardı. Belki bizden önce deneyenler oldu ama kahveler kavruluyor muydu bilmiyorum. Bizim dönemimizde açılan ilk butik kahveci bizdik.
Ben gıda mühendisiyim , yaklaşık üç yıl bir kahve şirketinin fabrikasında çalıştım. 2008 krizinde işsiz kaldım, benim için zorlayıcı bir dönemdi. Birikimimle bir kahveci dükkanı açmaya karar verdim.

Cherrybean Coffees sahibi Şehriban Çam

K.T: Cherrybean ismi nereden geliyor?

Ş.Ç:Şehriban’dan! Cherrybean, kiraz ve kahve çekirdeği demek biliyorsunuz. Benim adım da Şehriban. Bu nedenle bu adı seçtik.
K.T: Mekan olarak neden Galata'yı seçtiniz?

Ş.Ç: Dükkanımı açmadan önce düşündüm ki kafem, turistlerin uğrak mekanlarında olmalı. Yerli tüketici çoğunlukla Caramel Mocha gibi kahveden çok şurupların ön planda olduğu tatları tüketiyor. Ama ben bunu yapmak istemediğim için turistik bölgelere bakındım. Ortağım ile ya Cihangir ya da Galata diye düşündük. İmalathane olarak kullanacağımız için uygun yer bulmakta zorlanıyorduk. Burayı görür görmez çok sevdik. Bölgeye çok fazla turist de geliyor, onlar kahve kültürüne yatkınlar. Günün her saati gelip kahvelerini ‘take away’ olarak alıp gidiyorlar.

Cherrybean kahve harmanları
K.T: Kahvelerinizi nasıl seçiyorsunuz?
Ş.Ç: Kahvelerimi daha önce çalıştığım ara satıcıdan alıyorum. Direk üreticiden alamıyorum. Çünkü bir kerede çok fazla kahve almam gerekiyor. 60 çuval kahveyi ancak tüketiyorum. Tedarikçilerimiz istediğimiz bölgelerden numuneler gönderiyor. Bu numuneleri kavurma makinesinde kavuruyoruz. Daha sonra öğütüp değirmenden geçirerek kendi tadımlarımızı yapıyoruz. Müşterilerimiz arasında filtre, espresso gibi sade kahve içen varsa, o kişileri kahvelerimizi tatmaları için davet ediyoruz. Türkiye’de tüketici asidite kahve sevmez yani espressoda ekşiyi sevmezler. Bence asidite oranı biraz fazla olursa, kahve yumuşar. Ama bugüne kadar seveniyle karşılaşmadım. Filtre kahve, asidite ve meyvemsi tatda olmalıdır ama genel olarak bu lezzet Türkiye’de beğenilmiyor. İnsanların alışık olduğu bir kahve tipi değil.
K.T: Kendi harmanlarınızdan bahseder misiniz?

Cherrybean kahvesi
Ş.Ç: Şu anda altı tane kendi harmanımız bulunuyor, bunlardan ikisi filtre kahve, ikisi espresso, ikisi de Türk kahvesi harmanı. Ayrıca bazı aromalı kahvelerimiz de var. Vanilya aromalı, fındık aromalı gibiFriends isimli filtre kahvemiz ağırlıklı olarak Orta Amerika kahvelerinden yapılıyor. Klasik bir kahve. Gün boyu içebileceğiniz, ortalama bir dengeye sahip. Balans ise kahveden aromatik tatlar bekleyenler için. Afrika kahvelerinin tatlarına sahip. Balans günde bir kahve içen aromalı sevenler için daha ideal. Espresso harmanlarımızdan. Fancy, Amerikan tarzı bir espresso, klasik, belirli bir dokusu ve kıvamı var. İkinci espresso harmanımız ise İtalyan tarzına çok yakın.Tiryaki ve Keyif isimlerinde de iki Türk kahvesi harmanımız var. Keyif’te hafif çikolata tonları var. İçimi çok güzel ve yumuşak. Tiryaki biraz daha okkalı, Türk kahvesine düşkün olanlar için.
Cherrybean Coffees'in Baristası kahve yapıyor

K.T: İlk şiparişinizi hatırlıyor musunuz?

Ş.Ç: İlk müşterimiz İspanyoldu. Hiç kimse kahve yapmayı bilmiyordu. Utanarak ne içmek istersiniz diye sordum. Önceki işim fabrikada olduğu için hizmet sektöründe çok zorlandım. Açılmam biraz zaman aldı.

K.T: Kahve severlere önerileriniz nedir?

Cherrybean Coffees - Galata Şubesi
Ş.Ç.: Kahve kapalı bir ambalajda da olsa belirli bir süre sonra tadı ve tazeliği kalmıyor. Biz müşterilerimize haftalık ihtiyaçları kadar kahve almalarını öneriyoruz. Bazı kahve seçenekleri için 4-5 gün içinde tüketim gerekli. Kahve severler taze kahve içmenin keyfini ancak bu şekilde alabilir. 

K.T: Başka bir şubeniz var mı?

Ş.Ç: 1 sene önce Moda'da bir şube açtık. Bu şubemiz Galata'dakine göre daha büyük.




Fotoğraf Haber: Bike Çetinel







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder